01 maj 2008

Dagens våffla

Fatta. Någon budgivare på Ebay var beredd att betala 20.100 dollar för Obamas halvätna våffla!

Tyvärr stoppade störningsjouren på Ebay auktionen innan den hunnit gå i mål, så vi kommer antagligen aldrig få veta var det riktiga marknadspriset för en halv Obama-våffla ligger någonstans.

Alltså, jag börjar mer och mer misstänka att något stort är i görningen här.

Men han sade till dem: "Var inte förskräckta. Ni söker efter Jesus från Nasaret, han som blev korsfäst. Han har uppstått, han är inte här. Se, här är platsen där han blev lagd. (Mark 16:6).


Och framförallt

Sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hörn och hålla fast jordens fyra vindar, för att ingen vind skulle blåsa över jorden eller havet eller mot något träd. (Upp 7:1).

För en förklaring rekommenderas följande söktjänst, och därefter följande verser.

Jag menar, det är väl lite svårt att tänka sig någon pröjsa motsvarande 120.000 spänn för Hillarys äppelskrutt, eller McCains halvätna donut, eller hur? Men för en äkta relik är 20.100 dollar växelpengar.

Det är också därför som Dick Erixon förmulerar en i sammanhanget helt central fråga.

Mitt svar till Dick Erixon är: Vi har sett det förut Dick, vi har sett det förut.

Dock, den som förråder mig har sin hand här på bordet tillsammans med mig.
(Luk 22:21).

Och Han svarade: "Jag säger dig, Petrus: tuppen skall inte gala i natt förrän du tre gånger har förnekat att du känner mig." (Luk 22:34).

Andra skriver intressant om , , .

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul teori. Men politik är något annat än religion, som pastor Wright sa. Jag tror att det finns en grupp väljare som dyrkar Obama som Jesus, och de kan säkert bjuda tusentals dollar för en halväten våffla. Men även om denna grupp kan räknas i hundratusentals eller till och med i några miljoner, så fick George W Bush över 62 miljoner väljare. Så även om Obamas fanatiska anhängare är 10 miljoner avgör de inte valet.