27 april 2008

Hope.Act.Change

Jag har tidigare skrivit om hur de politiska kandidaterna i presidentvalet alltmer släpper kontrollen över sitt eget varumärke, och låter fristående sympatisörer göra i princip vad de vill för att stötta kampanjerna och valarbetet.

Via Olle Wästbergs alltid läsvärda nyhetsbrev med fokus på New York, (en gratis prenumeration rekommenderas), hittar jag följande innovativa och helt fristående spjutspetskampanj på webben till stöd för Obama.

Det som gör sajten hope.act.change extra intressant för en svensk läsekrets är det faktum att bakom sajten ligger den svenska reklamaren Omino Gardezi, som till vardags fötjänar sitt uppehälle på den New York-baserade byrån Syrup.

Ps. Missa inte Karin Thunbergs söndagsintervju med "The Mayor of Södertälje" - Anders Lago, där han berättar om intrycken från sitt framträdande i kongressen. Som komplettering till Thunbergs resonemang om vad pr-byrån JKL spelade för roll bakom kulisserna rekommenderas följande artikel i Dagens Media om pr-spelet bakom Lagos besök i USA. Ds.


Andra skriver intressant om , , .

Inga kommentarer: