03 juni 2008

Extra: AP rapporterar att Clinton ger upp

Nyhetsbyrån AP rapporterar att Hillary Clinton (äntligen) insett vad klockan är slagen och därför ger upp kampen om det demokratiska partiets presidentnominering.

I ett tal på tisdag kväll lokal tid i New York kommer hon meddela att hon kastar in handduken.

Uppdatering: I eftermiddag trivs jag med mig själv. Jag spöade min gamla arbetsgivare TT med 16 minuter på just den här nyheten. Utrikesdesken på TT fick nämligen ut den här grejen på linan först klockan 17.26.

Uppdatering två: Fast hon ska ändå inte ge upp, fast hon ändå ger upp, eller hur det nu är, rapporterar New York-kanalen WABC. Uppenbarligen har Clintonlägret lite svårt att bestämma sig för vilket budskap hon ska framföra i kvällens tal. Den som lever får se.


Andra skriver intressant om , , .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då gör du som dina gamla arbetsgivare allt för ofta gör, förvanskar sanningen. AP skriver nämligen inte att hon ska ge upp, bara erkänna hans majoritet

Andreas sa...

Jo, vid närmare eftertanke är jag böjd att ge dig rätt. För vilken annan amerikansk politiker som helst hade det betytt att han/hon hade gett upp.

Men för HRC betyder det enkla faktum att Obama har råddat ihop så många delegater som krävs för att bli nominerad naturligtvis inte att hon ska ge upp.

Inte då! Det betyder väl bara att hennes kampanj går in i ett nytt stadium, ungefär samma stadium som de motståndsrörelser som bekämpade Hitlertysklands ockupation under andra världskriget, antar jag.