29 mars 2008

Al Gore sparkade tv-reporter för utviksbilder


Det kan omöjligen vara en slump. Samma dag som jag hittade den här Economist-spinoffen hos Presstop, hittar jag också den här tidningen. Rikard Åberg på Poker Magazine måste vara ett geni. Inte trodde jag att jag skulle börja läsa pokertidninger, men ett sådant omslag med en sådan presentation är omöjligt att motstå.

"Vi träffade World Poker tours värdinna Layla Kayleigh som gick från Al Gores stab till hetluften bland pokerproffsen", lyder texten på omslaget.

Layla Kayleigh, som den tjugofyraåriga kvinnan i fråga heter, arbetar alltså med bland annat tv-sänd poker i regi av den kringresande statusfyllda pokercirkusen World Poker Tour. Innan dess var hon politisk reporter på det internationella miljösamvetet Al Gores samhällsgranskande "Current TV".

Hon fick sparken från Current TV efter att hon ställt upp på modellbilder för brittiska tidningen Maxim, vilket hon kommenterade på följande sätt:

"Jag tyckte att det var lite dubbelmoral att arbeta för en tv-station med kopplingar till demokraterna, där vi talade om yttrandefrihet och att vi skulle bli en röst för en ny generation, samtidigt som de stoppade mig från att göra ett enkelt fotojobb. Jag ger röst åt kvinnan som kan vara sexig, smart och intelligent samtidigt som jag poserar i underkläder".


Andra skriver intressant om , , .

Inga kommentarer: