Politisk marknadsföring - då - nu - i framtiden
I alla tider har politiker och politiska partier använt olika marknadsföringsverktyg för att förmedla sina budskap och vinna väljare. Förutsättningarna för den politiska marknadsföringen har förändrats i takt med samhällsutvecklingen. Medan tekniska innovationer hela tiden erbjuder nya möjligheter att paketera och sprida politiska idéer hämtar dagens massmediala kampanjer inspiration och lösningar från tidigare epoker.
I USA pågår just nu den stenhårda kampen om vem som ska bli landets nästa president. Hundratals miljoner dollar pumpas in i kandidaternas marknadsföring. Här i Sverige kommer partierna snart igång med att forma sina strategier inför 2010 års valrörelse. Det är ett utomordentligt tillfälle att titta både i backspegeln och i kristallkulan.
Timbro har därför bjudit in personer med bred erfarenhet av politisk kommunikation, strategi, reklam och kampanjarbete till ett miniseminarium i två delar som dels kommer att analysera den politiska marknadsföringen ur ett historiskt perspektiv, dels diskutera den fortsatta utvecklingen.
Tid: onsdagen den 14 maj klockan 18:30 – 20:30. Mingel, tiltugg och dryck från 18.00
Plats: World Trade Center Restaurang, Entré från Kungsbron 1, Stockholm.
Anmälan: senast den 10 maj till e-post event@timbro.se
Andra skriver intressant om presidentvalet, Timbro.
09 maj 2008
Event: It's all politics 14/5
Skrivet av Andreas kl 06:59
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar